Saturday, February 12, 2011

Buruk Sangka #1

hai semua..hari ni,,aku nak kongsi cerita ngan korg..cerita ttg life kat asrama..1st time aku tulis cerita ni...tp pendek jela..jd korg baca aje,,kejap aje ni..heee


*Di suatu pagi yg agak sejuk di sebuah hostel pd pukul 2am..

A: Assalamualaikum,,(sambil membuka pintu yg x berkunci)
B: Waalaikumusalam..ko rupanya A...igt sapa laa td..(muka terkejut)

A: Ko wat ape pagi2 buta ni?x tido ke???
B: Alaaa..study sikit2 aje...kan minggu dpn kita ada test..

A: Peh!study sey!..x payah laaa..ko kan dah pandai..genius laaa kata kan..xpyh nak study2 ni..ko jumpa kertas soalan aje tros bleh jwb pny...kan3x???(sambil menepuk2 blkg dada B)
B: Alaaa..aku study sikit2 aje ni..nak paham kan mana yg aku x paham lg..

A: k laaa..aku nak tido dulu..ko tu,,jgn stay up lama2 sgt..nnt jumpa hantu plak..hahaha
B: ye2...ok2...

character B


haaa..paham x cter ni?sbnrnya aku nak tnjk kat korg yg kita ni semua lebih kurang sama aje...jgn laa kita nak buruk sangka pd org lain...mcm A ni,,ske2 aje ckp B genius laaa,,xperlu study laa..klu B genius, nape dia nak stay up study smpi pagi2 buta ni???

IQ kita semua lebih kurang sama aje..cuma mls ngan rajin aje...klu korg rajin blaja, insyaallah korg akan jd "genius"..yg pntg korg ada usaha nak blaja..pandai @ x blkg cerita k?

tp aku x nafikan ade mereka yg dilahirkan genius..aku pnah jmpe org2 camtu..genius yg aku jmpe ni yg dorg cpt pick up..snang paham & igt ilmu..tp genius camner pon dorg,,dorg ttp blaja...Ilmu xkan dtg bergolek2 jatuh kat kita laaa...kita kene usaha cari sendr...=)

2 kata-kata:

ajimzack said...[ ]

tu mcm baik sangka je

Bobo said...[ ]

@ajimzack
Buruk sangka laaa..B blaja rajin2,,tp A ske2 aje ckp B pndi..bkn lahir2 tros pndi kot...kena blaja gak...ha,,A & B bkn nama sbnr ye "A"jimzack.."B"obo cakap...haha