Wednesday, May 11, 2011

Nasib Orang Tengah

Hai semua...

pehhh!aku dah start menulis dalam blog aku semula..dah lama aku tinggalkan blog ini kesunyian, sekarang aku dah kembali..ooo yeah!!!

aku nak cerita nasib orang tengah..apa yang aku maksudkan orang tengah ini ialah orang yang mengedalikan program di belakang ketua..orang2 camni merupakan orang yang diarahkan oleh ketua untuk mengaturkan orang2 bawahan untuk membuat kerja..akhirnya ketua dia dapat pujian...

ahaaa...tu laa..korang pon kadang2 tak perasan kehadiran orang tengah ni kan??yup!dia memang wujud cuma tidak menyerlah kehadiran dia..antara ciri2 orang tengah ialah mereka yang :

1. tegas..grrrr!!!yelah..kalau dia tak tegas, mesti ada aje orang2 bawahan yang tak menepati janji & macam2 laa alasan akan diberi...

2. lurus bendul..wooo,,ni ayat kasar ni..maksud aku tu dorang yang boleh diarah..kalau diberi kerja dorang buat aje tanpa sebarang alasan..bagus ada manusia camni..
 
3. bijak..memang bijak pon sebab mereka boleh memikirkan jalan penyelesaian dalam pelbagai sudut..

4. tak kesah..dorang ni tak ambil kesah pon siapa untung asalkan tugas dorang selesai..

ha,,tu laa ciri2 yang aku nampak pada diri aku..hahaha..pada sesiapa yang sama nasib dengan aku, aku ingin memberikan tepukan pada anda sebab anda memang layak menerimanya..bukan ketua anda, tetapi anda..Anda telah berusaha menjayakan sesuatu program walaupun kehadiran anda tidak dapat di kesan..=)

berfikir di luar kotak :
hargai laa jasa2 mereka yang telah berbakti kepada anda, sesungguhnya anda tidak akan rugi apa-apa jika anda memberi hormat kepada mereka...

2 kata-kata:

nur dhiya' aida said...[ ]

orang tengah !!!

nur fariza basera said...[ ]
This comment has been removed by the author.