Tuesday, January 25, 2011

1st time Oversea!!!

Yes!!!!!aku baru 19thn, 2bulan, 1minggu iaitu pd 22/01/11..aku telah menjejakkan kaki di negara laen dgn BANGGAnyeeeerrrrrr!!!!!!haha..bkn wat sjrh kat negara org pon tp just melancong aje...yeah!:D

nak tau aku g mane x?aku g sini laaaa!!!!!

Singapura
agak jaoh aku merantau tp xdpt jd musafir coz just seberang laut aje dr penempatan aku,,sblh jb aje derrrr!!!(bajet cam jaoh sgt oversea ni)

ni laaa gmbr2 aku kat merlion..alaaa,,yg ade singa besar tu...hehe

























mmg best gler laaa dpt amek gmbr byk2 kat sini..hehe..pastu ktorg g arab street plak...opss!!terlupa plak..aku ckp ktorg coz aku ikot trip yg dianjurkan oleh utm..murah gak laaa...rm85..sape nak bg harga cmni kan??hehe...aku join trip ni ngan kwn aku sorg..name dia amzar..ade gak ajakbdak2 laen,,dorg mls..mmg rugi laaa dorg..hahaha..kat arab street ni aku bhnti mkn, solat n shooping...yeah!xbyk shooping pon coz duit xcukup..wuuaaaaa!!!!!!~~~
















pas jlnkan tanggungjwb aku sbg sorg muslim & mengisi perot aku ni..hehe...trip ktor bwk ke suatu tmpt yg agak lg best laaa...kat mane ea?ha,,,bace2 gmbr bwh ni ye?aku rase sume kat sini pndi bace..hehe.....




























ha,,ni laaa group trip aku...yg tgh bg taklimat tu laaa yg mengendalikan trip ni..dia tgh bg instruction utk naek train..yg ade kat bwh ni...hehe..ktorg menuju ke sentosa beach station...universal studio ni sbnrnyer dah msk kwsn sentosa island dah...ktorg hny g ke destinasi baru yg byk lg aktiviti ade kat beach station..yeah!jom naek train....!hahaha



dah smpi pon kat sentosa beach ni..aku xtau plak trip ni bleh mnd,,klu x aku dah standby swiming trunk aku(cam ade aje)...hahaha..pemandangan cantik laaa..byk gak game yg bleh maen kat sini..tp x kesampaian laaa...huhu..alasan aku,,duit aku bwk xcukup..xtau plak kene bwk duit byk!!xpe laaa..yg penting scenery dia dah ok daaaa....hahaha



































mlm trip ni sbnrnyer aku ade msk 1 show..namenyer song of sea kot..best gak laaa aku tgk..ade laser show & firework...best laaa..rugi sape xtgk..aku pon dah kire rugi ni...bleh plak camera habis baterry..hisshhhhh!!!xpsl2 tgk dlm ingatan jela..hehe

p/s: for all of ur information...baju same bkn aku xmnd,,tp trip ni 1 hari aje..sblm g & blk aku dah mnd k???jgn pkir aku pengotor...hehe
advice: klu diberi peluang,,aku nak g skali lg..tp xnak wat mistake yg same...aku nak bwk duit byk2..hahaha..kat sane harga murah gak laa..cme mata wang kte yg murah sgt dr dorg..korg bygkan laaa...$1 = Rm2.39...ish3x!tu yg parah sket...hehe

0 kata-kata: