Thursday, January 27, 2011

Ajal & Maut

hye semua....

ehemmm...aku nak bg kesedaran pd anda semua..dah cam ustaz plak...hehe..bkn ape,,kte sbnrnyer dicipta sbg manusia di bumi ini utk jd pendakwah..yeah!

sbnrnyer,,ajal & maut di tgn tuhan..kte xbleh elak @ kata tidak..klu itu dah ditakdirkan, jd berlaku laaa...

aku td hmpir2 excident time nak potong bas naek motor..bas kluarkan byk asap..merbahaya pd diri..hehe..tu yg aku nekad potong aje...tiba2 ade plak pemandu kereta banggang g bwk kete laju2 kat jln sempit ni...tp nasib baek aku sempat pulas throttle(pemulas handle motor pd yg xtau..hehe) & terslmt memotong...alhamdulilah.....=)

jd konklusinyer,,ajal bler2 mase bleh dtg, & maut bleh dtg dlm mcm2 bentuk...jd jgn laaa korg angkuh sgt yg korg hdop lame @ korg takut akan kematian..setiap benda yg hdop, akan mati juga akhirnyer...terimalah hakikat ini...

aku tulis ni bkn nak takut2 korg tau????hehe...aku cme nak igt2kan aje..kte perlu mengingat-ingati sesama.....
sila jgn tiru aksi ni...aku dah cbe,,mmg merbahaya...hahaha
aku bkn mat rempit,,aku cme mat motor aje ye??hehe..

0 kata-kata: