Friday, February 18, 2011

Penglihatan aku semakin kabur

hai semua...

hari ni agak menghampakan aku..biasa laaa..bkn setiap hari kita bernasib baik, kdg2 ada gak nasib malang menghantui kita..jd bersabar laaa...

cam aku skang...aku ni mmg dah laa rabun..aku saja aje klu jln2 xnak pakai cermin mata sbb aku masih bleh nmpk lg..tp klu tgk muka org dr jauh mmg x cam sgt laaa..sbb tu mmbr2 slalu ckp aku sombong..padahal dorg x tau situasi aku sbnr...tp penglihatan aku skang semakin teruk..semua ini sbb,,,,,,


yup!bingkai cermin aku dah patah..dah dekat setahun aku pki cermin mata ni....bleh pulak dia buat mslh..xpasal2 nak kena keluarkan duit utk beli cermin mata baru...adehhhh!nmpknya 1 @ 2 hari ni mmg aku rabun jela.....

tp aku tetap bersyukur kerana aku dilahirkan dgn rabun aje..ada sestgh insan tu mmg dilahirkan dgn cacat penglihatan..lg kesian pd dorg...jgn laaa pndg rendah pd dorg & pd aku yg rabun gak ni....sesungguhnya ada juga kebaikan tersembunyi di sebalik kekurangan @ keburukan yg timpa kita..cam aku skang ni,,dpt cermin mata baru...hoorey!..=)

p/s : bingkai cermin mata ni sbnrnya ketat sgt kat kepala aku..sbb tu aku suka kena beli cermin mata baru...hehe

15 kata-kata:

padlie said...[ ]

jaga mata.. bila power lg tinggi, harga spec lg mahal..

manna_salwa said...[ ]

sy pun rabun.. and selalu jgk dlu time x pakai spek org kate sombong.. tulah.. diorng x paham..
(T_T)

Nurul Afifah Addnan said...[ ]

suke bile spek rosak sbb nty ley beli spek bru..tp xcke nk tggu dpt spek bru sbb xnmpk pe.!

Bobo said...[ ]

@padlie
btol tu...spec yg dah patah ni pon harga dah cecah...rm300...tp tahun lps laa..tahun ni mst naik harga lg...

Bobo said...[ ]

@manna_salwa
tu laaa..dorg ptt memahami kita yg rabun ni...hehe

Bobo said...[ ]

@Nurul Afifah Addnan
btol tu...kdg2 dekat seminggu gak...byk btol alasan kedai spek tu nak bg...

bubu ieQa said...[ ]

maya iqa power 50/75 je.
abah ckp xyah wat speck.
tape kn? cket je bru . hehe

Bobo said...[ ]

@bubu ieQa
xpe kot...cama nnt nak blaja time kat kuliah kena ddk depan2 laaa...klu x mst xnmpk gak...hehe..tp tgk cam mata org tu ada pki contact lens aje...kantoi!hahaha..

mean.mean said...[ ]

yeah! jom kita wat specky club nak? :p

Muhammadnuraizuddin said...[ ]

sama la dengan aku..makin teruk kot.

Bobo said...[ ]

@mean.mean
jom2...ko tubuhkan laaa..aku join..hehe

Bobo said...[ ]

@Muhammadnuraizuddin
tu laaa..makin lama makin teruk,,bkn makin terang...huhu

Diary of Mine said...[ ]

@Bobo: huhu... sy pun rabun gak.... and sy xkai spek.. and and sy xsuka kai spek coz spek x suka sy... =.=

Bobo said...[ ]

@Diary of Mine
haha...spek pon xske anda ye?agak malang di situ...hehe..beli laaa spek baru yg suka anda...;)

Diary of Mine said...[ ]

@Bobo: masalahnya kan, semua spek x suka sy... T^T