Monday, January 31, 2011

Hujan ooohhhh Hujan...

hye semua...
kali ni aku nak cter ttg hujan...!

eh,,bkn hujan yg ni laaa....ni band hujan...laen,,haha


aku nak cter ttg hujan yg sbnr....yg dicipta unik oleh Allah s.w.t melalui proses2 tertentu laaa...alaaa,,yg perubahan awan & mcm2 tu..aku pon dah lpe..hehe..smlm 1 hari kat area johor hujan xhenti2 kot...smpi banjir tu kat sstgh tmpt.....


aku sbnrnyer xske hujan...eh,,nape plak aku xske ea?yelah...bler hujan aje mst sejuk,,kdg2 klu ddk dlm bilik kuliah menggigil2 aku...errrggghhhh!then,,waktu hujan mst prot lapar,,nak mkn aje...pas mkn ape lg??tdo laaa...pastu prot buncit...hahaha...

aktiviti2 kat luar rmh pon tergendala....yelah,,kat luar hujan kot...nnt klu kene hujan sket aje kat kepala aku ni, kdg2 esknyer mst demam @ selesema..bese laaa...immunity aku rendah kot....huhu..

adehhhh!hujan ni..xdpt kluar...


tp sbnrnyerkan,,apabila dipkir2kan balik..hujan ni sbnrnyer bgs tau???hujan merupakan 1 rahmat dr Allah s.w.t...kte ptt bersyukur sbb hujan turun di muka bumi kte terutama skali tmpt tnggl aku iaitu kat Malaysia kan?klu kte tgk negara laen ade yg mmg menantikan hujan ni coz cuaca dorg kat sane panas aje...ishhh5x!kesian dorg....
then, hujan mmg sejuk..kan bgs tu...sejuk sket mke bumi ni..kte pon rase sejuk aje..nak tdo pon nyenyak...hehe...klu bg mereka yg xthn sejuk cam aku ni,,pki jela sweater...ape gnenyer sweater,,btol x?jd korg jgn laaa plik klu aku pki sweater k???aku sejuk..grrrrr!!!ttg mkn plak,,mkn jela puas2 klu rase lapar...selagi kte hdop ni, mkn jela..tp jgn mkn lebih2 plak..obesity nnt...hehe....

ha,,mmg btol aktiviti2 kat luar sume tergendala....xpe laa..kat rmh pon ade aktiviti kot...kemas rmh ke,,kan3x???bilik aku ni berselerak ni haaa...mak aku bebel aje..terpakse laaa kemas waktu2 hujan ni..hahaha..

"raining?it's only water laaaa..."

ha,,ayat ni laaa yg membuatkan aku x takut pd hujan lg...ayat ni aku dgr dr cikgu BI sklh menegah aku dulu...tu yg aku ikot tu..hehe...aku bkn takut air,,cme mls nnt demam aje kene hujan...tp skang aku x takut lg..slalunyer pas aku kene hujan aku basuh kepala..esknyer xkene demam pon...yeah!

p/s: pas pkir2 smle...skang aku dah ske pd hujan...alhamdulilah=)

2 kata-kata:

ecah said...[ ]

td kne tahan polis buat road block..muke abg tu mcm muke noh hujan..teruja pulak tengok..naseb x mntk sign..heheh

Bobo said...[ ]

laaa...kat mane roadblock tu?klu nak minx sign minx kan utk aku skali k?nak gak...hehe..