Thursday, March 31, 2011

Kali ini pasti betul2 susah..

hai semua...

cerita kali ini adalah cerita benar,,tiada tipu2..aku nak cerita tetang malapetaka yang timpa pada aku minggu ni...skang aku baru merasa camner perasaan orang yang tiada duit lagi...aku dapat mendalami perasaan dorg bagaimana peritnya apabila duit tiada lagi...
Tension

sebenarnya, kad atm Cimb aku kena telan isnin lepas..aku pon tak faham betul mesin atm ni..aku punya kad atm pon nak makan gak sedangkan perot dia dah penuh dengan duit..ish3x!tamak gila...!pada hari seterusnya,,aku telah berjumpa dengan orang yang lebih pakar di CIMB bank yang terdekat..boleh pulak dia tak nak bagi kad atm aku..dia cakap dia dah hantar ke bank yang aku daftar kad atm tu...ish!dah laaa duit dalam dompet aku tinggal rm3 aje,,cukup2 untuk makan tengah hari aje ni...

jadi dengan keadaan terdesak aku skang ni, aku cari laa jalan penyelesaian. terdapat beberapa pilihan kaedah yang bermain2 dalam fikiran aku,,
Hehe

1. rompak bank..*wooo,,terlalu extreme tu..
2. peras ugut budak2 untuk bagi aku duit..*hmmm....boleh dipertimbangkan ni..
3. pinjam duit dari orang lain..*boleh laaa,,tapi nanti kena ganti balik laaa...

seperti jangkaan korg semua,,aku telah mengunakan cara yang ke-3..yup!aku pinjam duit kawan aku...rm50 aje..confirm kena bayar nanti..biasa laaa,,dah pinjam mesti kena bayar balik..ingat tu...

Berfikir di luar kotak : 
selalunya ramai orang berdusta dengan mengatakan bahawa mereka tiada duit..apa yang mereka akan dapat kalau mereka cakap camtu?nanti bila betul2 mereka tiada duit cam aku skang ni,,baru mereka sedar bahawa tak baik untuk menipu dengan menafikan yang mereka tu tiada duit @ mengaku mereka adalah golongan miskin...jadi tak perlu laa mengTIDAKkan apa yang BENAR..=)

0 kata-kata: