Sunday, April 17, 2011

Susah sangat ke belajar kat Universiti ni???

Hai semua...

ye2,,aku nak jawab soalan atas tu...yup!memang susah belajar kat Universiti ni..aku bukan nak takut2 kan budak2 yang akan melanjutkan pelajaran dorang untuk ke Universiti..tapi ini memang realiti,,bukan lagi ilusi....kalau korang tak percaya, pergi tanya orang2 lain mesti benda sama yang dorg cakap....

maksud aku yang susah tu,,belajar susah,,memang tahap tinggi laaa..memang lain dari lain..kalau apa yang korang dah pernah belajar tu,,belajar lagi mendalam..pekara2 baru pon korang jangan lupa..memang wajib kena belajar laaa..kalau korang tak nak belajar?boleh sangat..tapi FAILED laaaa...

tambahan pula, korang pon kena aktif kat Universiti..jangan laaa belajar aje..tak boleh derrr..jangan jadi nerd sangat laaa...hehe...kalau tak aktif kat Universiti pon boleh gak..tapi susah laaa..merit & kuota kolej kediaman pon susah laaa nak dapat..jadi memang confirm busy laaa nak menyibukkan diri dengan aktiviti2 kat Universiti ni..

TETAPI....mesti laa kena ada tetapi..setiap benda susah tu boleh jadi senang laaa,,percaya laa..tiada benda dalam dunia ni susah jika kita pandai mencari jalan penyelesaiannyer..pernah kan korang dengar ada orang berjaya di peringkat Universiti??mana ada tak ada..mesti ada punya...

jadi kita kena laa contohi mereka..jadi kan mereka semua itu teladan..jangan berputus asa dalam menuntut ilmu..korang jangan pikir nak guna ilmu itu hanya untuk menjawap peperiksaan sahaja..tetapi boleh juga di guna kan dalam aplikasi kehidupan seharian...betapa pentingnya ilmu..

yang tentang busy dengan melibatkan diri dengan aktiviti di Universiti tu..korang mesti laa kena pandai susun jadual masa korang..senang aje..utama kan apa yang penting & tambah laa aktiviti2 yang boleh mengisi masa2 lapang korang tu..mudah kan?aku ni cakap boleh laaa..alaaa..aku pon dalam proses ni..=)

berfikir di luar kotak :
memang ada pekara yang susah dalam dunia ni..ini laa merupakan cabaran yang kita perlu tempuhi..jangan laa gentar menyahut cabaran kerana anda akan merasa kenikmatannya apabila anda berjaya menempuhi cabaran yang mendatang....

4 kata-kata:

yad'z said...[ ]

yup... belajar kat mana2 pun same .. hidup ni mane ade yang senang... budak baru masuk tadika pun mesti akan kata tadika tuh susah,. sebabnye dierang masih belum tau tadika tu cam ne.. huhuuhu

:: fyruzfifah :: said...[ ]

xd bnd yg snang nye kt dunie nih..

Bobo said...[ ]

@yad'z..yup2..bdk2 tadika pon reti cakap susah..ni kan lagi budak2 besar cam kita...hahaha

Bobo said...[ ]

@fyruzfifah..yup2..memang susah pon..tapi akan jadi senang bila reti menyelesaikan yang susah tu..:)