Saturday, May 21, 2011

Repeat bukan Loser

Hai semua...

entry aku kali ini ada berkaitan ngan entry bawah ni...akhirnya, result aku untuk semester ini dah keluar semuanya...pointer aku sem ni sangat2 rendah..ini semua sebab aku ada failed 1 subject..kalau tak failed insyaallah cecah 3.0 ke atas gak..tak apa laa...ini semua dugaan yang aku terima, jadi aku perlulah hadapinya dengan kesabaran...
sesiapa yang pernah failed sesuatu subject @ sewaktu dengan situasi ini mesti memahami perasaan aku skang..kecewa dengan diri sendiri, menyesal atas perbuatan kita yang lepas2 & macam2 lagi...apa kata kita guna perasaan kita ini dengan membuat sesuatu perubahan seperti kesedaran diri..aku rasa aku masih lagi tidur dalam lautan yang aku cipta sendiri, jadi aku perlulah bangun dan berenang ke dasar lautan tersebut....

well,,main point is aku nak bagitau pada korang yang kita yang repeat subject ini bukan loser..kita masih ada peluang ke-2 untuk memperbaiki kesilapan kita..biar laa orang lain tengok kita macam kita tak sama taraf dengan mereka, tapi aku still percaya tiada perbezaan taraf antara kita manusia..dia manusia, kita manusia..dorang pon tak boleh lari dari melakukan kesilapan seperti kita..
 jadi, kita perlulah hargai peluang kita yang ke-2 ini dengan melakukan yang terbaik bukan untuk mereka, tapi untuk kita..kita sendiri perlu pikir ape yang terbaik untuk diri kita..orang lain hanya boleh melihat kenaikan & kejatuhan diri kita sahaja...
berfikir di luar kotak :
jangan laa kita berputus asa kerana sesetengah pekara terdapat peluang ke-2, jadi jangan laa sia-sia kan peluang ke-2 yg kita ada...

6 kata-kata:

abang.azizi said...[ ]

repeat pe??? xpela.. repeat awl2 xksah.. jgn nt taun 3 ko nk repeat lg skt..

FAIRUZAFIFAH said...[ ]

same..huhu

Bobo said...[ ]

@abang.azizi...repeat thermo laa der..tu laa..huhu

Bobo said...[ ]

@:: fyruzfifah :: sabar jela...huhu

aindzaya said...[ ]

entry nie bagus for your self! still lagi sedar n tak merasa kecewa menungging..hpefully pas nie, dapat buktiakn boleh lulus ye...engine not bad gak la! sbb kos nie hard kan, so pas nie work hard ye..ta semestinya orang repeat tu lose!! keep it up bro =)

Bobo said...[ ]

Haha..btol2...skang baru aku sedar kos engin ni hard...tq for u support....:)