Thursday, June 23, 2011

Antara adegan yang mengerikan

Hai semua...

22/7/11 dalam lingkungan 11 pagi telah membuka pandangan aku bahawa membawa motosikal di atas jalan raya sangat2 bahaya...waktu tu aku bawak moto lorong ke-3 paling kanan dalam 140km/h di area johor baharu..biasa laa tu dah top speed..enjin 135lc standard aje bro...
tiba2 ada 1 beg plastik sampah warna hitam yang besar tu melayang terbang atas jalan tepat2 kena kepala helmet aku menutup pandangan aku..pergghhhh!memang cemas gila laa aku ketika tu..aku memang dalam pikiran aku yang buruk2 aje akan berlaku pasni...

aku ada gak pikir nak masuk lorong kiri untuk buang beg plastik tu, tapi aku rasa kalau aku masuk lorong kiri secara mengejut mesti hentam kenderaan yang kat lorong kiri aku..jadi aku x ubah langsung kelajuan aku & kedudukan lorong aku..aku hanya guna tangan kiri aku untuk tarik beg plastik hitam tu untuk buang ke tepi...serious besar beg plastik tu sampai 3 kali aku cuba tarik beg plastik tu..aku rasa sangat geram pada siapa yang buang beg plastik hitam tu kat tengah2 lebuh raya..pikir laa sikit keselamatan pemandu lain..aku tau laa kenderaan korang besar2 & mewah2 tapi perihatin laa sikit pada orang yang cam aku ni,,saya ada moto aje....

berfikir di luar kotak :
aku memang percaya bahawa ajal & maut tuhan yang tentukan tetapi aku pasti kita mesti takut & cemas juga kalau kejadian begini berlaku pada kita...

5 kata-kata:

Munah's daughter said...[ ]

woooo...hati2 laen kli...bhya kes nh..

Bobo said...[ ]

@Munah's daughter
tau tak ape...nasib baik selamat..huhu

aiman said...[ ]

bahaya bahaya~

aiman said...[ ]

bahaya bahaya~

Bobo said...[ ]

@aiman
tu laa..perlu lebih berhati-hati pasni..