Friday, June 24, 2011

Kalau dah ketagih mesti susah nak berhenti

hai semua...

hoi2,,aku bukan penagih dadah mahu pon yang buruk2 korang boleh pikir kan tetapi aku penagih ais...alaaa,,ais yang air batu campur dalam minuman tu..aku tau sesetengah korang tak perasan tetapi korang pon same aje macam aku ketagihan ais...
ketagihan ais yang aku maksudkan di sini ialah kekerapan meminum minuman yang sejuk2 letak air batu..memang laa syok tapi ade gak effect dia..aku pon kadang2 terpikir nape batuk aku ni still tak baik2 dari minggu lepas kot..baru aku sedar ais antara punca batuk aku ni...
nak bukti ke?jom tengok gambar bawah ni...
kalau malas nak baca panjang2 senang kata ais boleh menyebabkan cancer laa dalam masa panjang..

lagi pon kalau dipikir2kan semula korang rase air batu yang dibuat kat kedai2 makan tu pakai air apa ek?air yang dorang masak ke?aku rase dorang pakai air paip aje kot...jimat kos sikit..korang sendiri mesti tau keburukan minum air yang tidak di tapis...jadi berhenti laa ketagihan ini sebelum terlambat...
berfikir di luar kotak :
kesihatan diri kita adalah antara nikmat yang telah dikurniakan oleh tuhan, jadi hargai & jaga laaa nikmat tersebut..

2 kata-kata:

FARIZA AINA said...[ ]

<------- budak ni same je..ketagihan ais gak ni

Bobo said...[ ]

@FARIZA AINA
mari kita same2 berubah...hehe